آموزش نصب و تعمیرات پکیج دیواری

آموزش نصب و تعمیرات پکیج دیواری  بصورت حضوری برگزار خواهد شد.

در این آموزش نحوه نصب و تعمیر انواع مختلف پکیج از قبیل بوتان، ایران رادیاتور، اخگر و .... را آموزش خواهید دید.

آموزش تعمیرات پکیج دیواری تماما بصورت عملی بوده و مخصوص ورود کارآموزان به بازار کار است.

تمام آموزش‌های این دوره توسط اساتید برتر کشور انجام می‌شود.

در طی آموزش تماما با تجهیزات روز بازار کار آموزش خواهد دید.

پشتیبانی کارآموزان حتی پس از اتمام دوره

اگر قصد آشنایی با دوره آموزش پکیج را دارید و فرصت کافی برای مطالعه این مطلب را ندارید، می توانید پادکست زیر را گوش دهید .

                                                               

سرفصل های دوره آموزش نصب و تعمیرات پکیج

  • 1-آموزش و معرفی انواع برند پکیج دیواری و شوفاژ و مقایسه آنها با یکدیگر
  • 2-آموزش و معرفی برندهای پرکاربرد در بازار و آموزش نصب و راه اندازی آنها
  • 3-آموزش نحوه ایجاد آبگرم در پکیج دیواری به صورت مدار باز
  • 4-آموزش و معرفی اجزای تشکیل دهنده پکیج دیواری و نحوه تست آنها
  • 5-آموزش طریقه انتخاب پکیج دیواری مناسب برای مکان های مختلف
  • 6-آموزش نحوه رسوب زدایی از دیواره پکیج دیواری و اتصالات
  • 7-آموزش طریقه نصب پکیج دیواری و نحوه اتصال بندی رادیاتورها
  • 8-آموزش طریقه سرویس کاری درانواع پکیج قدیمی
  • 9-آموزش طریقه تعمیرات سیستم جرقه زن و کندانسور و سایر المان های پکیج دیواری
  • 10-آموزش طریقه راه اندازی پکیج دیواری و نحوه هواگیری آن
  • 11-آموزش طریقه تعمیرات لوله های معیوب ورودی وخروجی
  • 12-آموزش طریقه تعمیرات انواع شستی های مختلف پکیج دیواری و تعویض آنها
  • 13-آموزش طریقه تعمیرات انواع مشعل و ترموستات پکیج دیواری
  • 14-آموزش طریقه تعمیرات انواع مختلف کنترل پنل پکیج دیواری
  • 15-آموزش تعمیر انواع مختلف مبدل حرارتی پکیج دیواری
  • 16-و پاسخ به تمامی سوالاتی که در ذهن شما می باشد.

هزینه ثبت نام در دوره آموزش نصب و تعمیرات پکیج دیواری

تعرفه ثبت نام در آموزش نصب و تعمیرات پکیج [تعمیرات مکانیکی]
شهریه دوره عمومی با 30% تخفیف5.000.000 تومان
شهریه دوره خصوصی8.000.000 تومان
تعرفه ثبت نام در آموزش نصب و تعمیرات پکیج [تعمیرات برد]
شهریه دوره عمومی با 30% تخفیف4.000.000 تومان
شهریه دوره خصوصی7.000.000 تومان

رضایت کارآموزان دوره آموزش نصب و تعمیرات پکیج

جهت ثبت نام فرم زیر را تکمیل کنید، یا با ما تماس بگیرید

    جواب را با کیبورد انگلیسی وارد کنید

     

    اطلاعات تماس آموزشگاه فنی پویان

    • تهران، میدان انقلاب، ابتدای آزادی، بعد از خ جمالزاده شمالی، بن بست اول، جنب بانک پاسارگاد، ،پلاک ۲
    • 02166566140

    • 09227538980

    • fannipuyan@gmail.com

    سوالات متداول دوره آموزش تعمیرات پکیج

    در دوره آموزش نصب و تعمیرات پکیج دیواری، نصب کدام نوع پکیج دیواری آموزش داده می شود؟

    آموزش نصب و تعمیرات پکیج دیواری فنی پویان بگونه ای است که کارآموز پس از اتمام دوره توانایی نصب و تعمیر تمام انواع مختلف برندهای پکیج دیواری را دارا خواهد بود.

    آیا کسی که هیچ شناختی از نصب و تعمیرات پکیج دیواری ندارد هم می تواند در این دوره آموزشی شرکت کند؟

    بله . آموزش نصب و تعمیرات پکیج دیواری از مقدماتی ترین مطالب شروع می شود تا پیشرفته ترین مباحث نصب و تعمیرات پکیج دیواری ادامه می یابد.

    آیا آموزشگاه به کارآموزان خود بعد از پایان دوره مدرک معتبر می دهد؟

    از آنجایی که آموزشگاه زیر نظر سازمان فنی حرفه ای بوده بعد از پایان دوره به کارآموزان مدرک معتبر داده می شود.

    آیا آموزشگاه برای کارآموزانی که از شهرستان ها شرکت میکنند خوابگاه درنظر گرفته است؟

    بله . تمامی کارآموزان که از راه دوره آمده و در کلاس ها شرکت می کنند به خوابگاه معرفی می شوند.

    آموزش تعمیرات پکیج دیواری

    آموزش تعمیرات پکیج دیواری یکی از آموزشهای پرطرفدار تاسیسات می باشد که در آن با نصب و تعمیرات پکیج دیواری به طور کامل آشنا می شوند. لذا از این رو مجتمع آموزشی فنی پویان با استفاده از تجهیزات به روز و اساتید مجرب در این حوزه تلاش دارد تا کارآموزان را از لحاظ عملی و تئوری آماده سازد تا در بازار کار کارآمد باشند.

    افرادی که علاقمند هستند در آموزش تعمیرات پکیج دیواری شرکت کنند، می توانند در این صفحه سرفصل هایی که در این آموزش تدریس می شود را مطالعه کنند و با کسب اطلاعات کامل اقدام به ثبت نام در این آموزش نمایند.

    فنی پویان سعی دارد، آموزش تعمیرات پکیج دیواری را به صورت کامل و بی نقص برگزار کند تا کار آموز بدون هیچ مشکلی بتواند در بازار کار، با مجوز رسمی فعالیت نماید.

    تعمیرکار پکیج دیواری کیست؟

    یک تعمیرکار پکیج کسی است که دوره آموزش تعمیرات پکیج دیواری را گذرانده و می تواند انواع ایرادات پکیج های دیواری را عیب‌یابی و تعمیر یا تعویض کند. تعمیرکاران حرفه‌ای پکیج دیواری قادر به عیب‌یابی و تعمیر برد پکیج دیواری نیز خواهند بود. یک تعمیرکار حرفه‌ای پکیج قادر است انواع مشکلات پکیج از جمله افت فشار پکیج، خراب شدن مخزن انبساط، روشن نشدن شعله پکیج، سرد و گرم شدن آب در پکیج و دیگر مشکلات آن را عیب‌یابی و رفع کند.

    آموزش تعمیرات پکیج

    آموزش تعمیرات پکیج

    چگونه یک تعمیرکار پکیج دیواری حرفه‌ای شویم؟

    برای تبدیل شدن به یک تعمیرکار حرفه‌ای می بایست ابتدا آموزش تعمیرات پکیج دیواری را ببینید. این آموزش ها باید با آموزش هایی که به طور معمول در مدارس و دانشگاه ها می بینید تفاوت داشته باشد. در واقع آموزش ها باید کاملا عملی و کاربردی باشد. هنرجویان باید خود آچار بدست شوند و با ابزار کار تعمیرات که در فضای کلاس موجود است کار کنند و طبق راهنمایی های استاد فوت و فن کار را بیاموزند. آموزش ها باید در کلاس های مجهز انجام شود و ابزار و وسایل کمک آموزشی به اندازه کافی برای همه کارآموزان در کلاس در دسترس باشد در حقیقت می توان گفت بهترین پاسخ برای سوال چگونه سرویسکار پکیج شویم ، آموزش در یک آموزشگاه تخصصی است.

    چطور تعمیرکار پکیج شویم

    چطور تعمیرکار پکیج شویم

    همچنین اساتید این دوره ها باید متفاوت از اساتیدی باشند که در هنرستان به‌صورت تئوری و از روی کتاب آموزش می دهند. این اساتید باید خود در بازار کار مشغول به کار باشند و با شرایط روز بازار کار آشنا باشند و تجربه عملی واقعی در این کار داشته باشند.

    آیا کارآموزان بدون پیش زمینه می توانند در دوره شرکت کنند؟

    دوره آموزش تعمیرات پکیج دیواری یک دوره صفر تا صد است. همه کارآموزان در این دوره از ابتدا تمام مطالب را به‌صورت تئوری و تمرین عملی می آموزند. شما بعد از گذراندن این دوره ها و اخذ مدرک می توانید از راه های مختلف وارد بازار کار شوید.

    برخی کارآموزان قبل از گذراندن دوره با تعمیرات پکیج یا انواع دیگر کارهای فنی آشنایی دارند و بعد از دوره به طور طبیعی با اعتمادبه‌نفس بیشتری وارد بازار کار شده و می توانند به ‌صورت مستقل شروع به کار کنند. برخی دیگر از کارآموزان که قبل از دوره آشنایی چندانی با کارهای فنی و حرفه‌ای ندارند امکان دارد بعد از دوره کمی از شروع به کار و قبول سفارش ترس داشته باشند.

    این دسته کارآموزان باید دقت داشته باشند که اصلا نیازی به ترس نیست و تمام آموزش‌هایی که یک تعمیرکار حرفه‌ای برای شروع به کار به آن نیاز دارد را داخل دوره به‌صورت عملی یاد می‌گیرند. اینجا فقط اعتمادبه‌نفس است که تفاوت ایجاد می‌کند. این کار آموزان ممکن است بعد از دوره مایل باشند قبل از شروع به کار به‌صورت مستقل، مدتی را به‌صورت کارآموزی تحت نظر یک تعمیرکار باتجربه بگذرانند تا از توانایی خود از عیب‌یابی و تعمیر انواع قطعات پکیج دیواری مطمئن شوند. به‌هرحال چه از دسته اول باشید و چه از دسته دوم، شما بعد از مدت کوتاهی وارد بازار کار می‌شوید و می‌توانید درآمد قابل‌توجهی کسب کنید و با کسب تجربه به‌تدریج از یک تعمیرکار تازه‌کار به یک تعمیرکار حرفه‌ای تبدیل شوید.

    دوره تعمیر پکیج دیواری مناسب چه کسانی است؟

    کلیه افرادی که به بازار کار تعمیرات پکیج دیواری علاقه مند هستند می توانند در این دوره آموزش تعمیرات پکیج دیواری شرکت کنند. تنها شرط برای شرکت و موفقیت در این دوره ها علاقه است. کارآموزان برای شرکت در دوره نیازی به دانش قبلی و یا مدرک خاصی ندارند و تمام علاقه مندان می توانند از این دوره ها بهره ببرند. تمام آموزش ها از صفر شروع شده و در چند جلسه ابتدایی تمام پیش نیازها توسط استاد تدریس می شود و در جلسات بعدی تمام نکات توضیح داده شده توسط کاراموزان روی پکیج به‌صورت عملی انجام می شود. این را هم در نظر بگیرید که دوره های ما ضمانت یادگیری دارند و در صورت عدم یادگیری، کارآموزان می توانند به‌صورت رایگان مجدد در دوره شرکت کنند. بنابرین هیچ نگرانی از این بابت وجود ندارد و کارآموزان علاقه مند می توانند با اطمینان خاطر در دوره شرکت کنند.

    همچنین افرادی که در حال حاضر در این رشته فعالیت دارند و قصد گسترده کردن حوزه فعالیت خود را دارند، مراکز فروش پکیج و قطعات و هر فردی که به دنبال شغلی پولساز با بازار کار عالی باشد می تواند در این دوره ها ثبت نام کند.

    بازار کار تعمیرات پکیج دیواری چگونه است؟

    دوره آموزش تعمیرات پکیج دیواری شما را کاملا با بازار کار این رشته آشنا می‌کند. از زمانی که آبگرمکن های دیواری قابلیت اتصال به کل سیستم آب گرم خانه و تغذیه آب گرم شوفاژ را پیدا کردند و تبدیل به پکیج شدند، به‌تدریج جایگزین بخاری های خانگی شدند. امروزه در بسیاری از خانه ها می توان یکی از انواع و برندهای پکیج را یافت. افزایش تقاضا برای خرید پکیج، باعث شد بازار کار نصب و راه اندازی و همینطور تعمیرات آنها حسابی داغ شود. این تقاضا با توجه به رشد ساخت و ساز افزایش روز افزون خود را ادامه خواهد داد و در آینده حتی شاهد بازار کاری بسیار بهتر از بازار کار کنونی خواهیم بود.

    بازار کار تعمیرات پکیج چگونه است

    بازار کار تعمیرات پکیج چگونه است

    پکیج ها شامل سیستم های نسبتا پیچیده هستند که برایشان لوله کشی های مخصوص آب و گاز و برق کشی انجام می شود. به همین دلیل نصب، راه اندازی و عیب‌یابی و تعمیر آنها نیاز به یک تکنسین آموزش دیده و باتجربه دارد. این پکیج ها مانند هر دستگاه دیگری امکان خرابی و ایراد دارند و به دلیل اینکه فشار آب معمولا در ایران مناسب نیست، فرسایش و خرابی های این دستگاه ها از مقدار معمول بیشتر است و این نیز یکی دیگر از دلایلی است که نشان دهنده بازار کار عالی تعمیرات پکیج های دیواری است.

    سرمایه لازم برای شروع حرفه‌ای تعمیرات پکیج

    برای ورود به بازار تعمیرات پکیج نیاز دارید در سه مرحله هزینه کنید. اولین و مهم ترین مرحله که قابل حذف نیست آموزش است. بدون آموزش عملی و علمی و به روز احتمال موفقیت شما در بازار کاری که همه تکنسین های آن آموزش دیده هستند کم است. برای شرکت در دوره های آموزشی ما باید هزینه دوره آموزش تعمیرات پکیج را از بالای این صفحه بررسی کنید زیرا هزینه ها ممکن است نسبت به زمانی که این مطلب نوشته می شود تغییر کرده باشد.

    در حال حاضر (مهر ماه 1400) هزینه دوره عمومی آموزش تعمیرات مکانیکی پکیج با 30 درصد تخفیف در آموزشگاه فنی پویان 1400000 تومان (یک میلیون و چهارصد هزار تومان) و هزینه دوره عمومی آموزش تعمیرات برد پکیج 900000 تومان می باشد. همچنین هزینه دوره خصوصی برای تعمیرات مکانیکی و برد پکیج به ترتیب برابر 2600000 تومان (دو میلیون و ششصد هزار تومان) و 1500000 تومان (یک میلیون و پانصد هزار تومان) است.

    مرحله بعدی که شما نیاز دارید برای ورود به بازار کار تعمیرات پکیج هزینه کنید، خرید ابزار آلات تعمیرات پکیج می باشد. البته برای تعمیرات پکیج نیاز به ابزار پیچیده و گران قیمتی ندارید و خیلی از تعمیرات مربوط به پکیج را می توان با ابزار ساده ای مثل پیچ گوشتی و انبردست که در همه خانه ها یافت می شود انجام داد. البته برای تعمیرات پیچیده تر به ابزار تخصصی بیشتری نیاز دارید که حین کار و کسب تجربه به‌تدریج آنها را تهیه می کنید و احتیاجی نیست از ابتدا تمام این ابزار را تهیه کنید.

    در مرحله بعدی برای ورود به بازار کار شما احتیاج به یک فضا برای شروع به تعمیر دارید. البته لازم نیست از ابتدای کار اقدام به اجاره یک مغازه شخصی کنید. برای شروع کار می توانید در شرکت های خدماتی برای استخدام درخواست دهید یا اینکه با هزینه ناچیزی در اپلیکیشن های کاریابی خدماتی مثل آچاره و استادکار ثبت نام کنید تا سفارش تعمیرات از جانب مردم برای شما ارسال شود. همچنین می توانید از طریق تبلیغات در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام و تلگرام به ‌صورت سیار مشتری جذب کنید. در صورت عدم تمایل به اجاره مغازه هزینه شما برای ورود به بازار کار تعمیرات پکیج فقط شامل آموزش و تهیه ابزار خواهد بود که مقدار قابل‌توجهی نیست و آن هم بعد از مدت کمی کار به شما برمیگردد.

    درآمد شغل تعمیر پکیج دیواری چقدر است؟

    بعد از گذراندن دوره آموزش تعمیرات پکیج شما دیگر نباید نگران درآمد خود باشید. درآمد شغل تعمیرات پکیج به عوامل مختلفی بستگی دارد. اینکه شما در یک شرکت خدماتی کار می کنید و یا خودتان مغازه اجاره کرده اید و یا حتی مغازه برای خودتان است تاثیر زیادی روی درآمدتان دارد. یکی دیگر از عوامل مهم مشتری مداری شماست. مشتری مداری خود به عوامل مختلفی بستگی دارد.

    تعمیرکارانی که از راه های مختلف مثل خدمات با کیفیت، اخلاق خوب و هزینه مناسب، مشتریان را از خود راضی نگه می دارند به‌تدریج می توانند مشتریان بیشتری بدست آورند و کار خود را رونق دهند. تنوع خدمات نیز خیلی مهم است. برخی تعمیرکاران به دلیل عدم مهارت کافی یا نداشتن ابزار مورد نیاز فقط بعضی از خدمات مربوط به تعمیرات را انجام می دهند اما تعمیرکاران حرفه‌ای تمام خدمات از جمله تعمیر و تعویض و رسوب زدایی و … را انجام می دهند و به همین دلیل مشتریان بیشتر و درآمد بالاتری دارند.

    ساعات کاری تعمیرکار هم اهمیت دارد. شغل تعمیرات پکیج یک شغل آزاد است و میزان درآمد شما در این شغل تا حد زیادی به تلاش شما و ساعات کاری شما بستگی دارد. به طور طبیعی هرچه بیشتر کار و تلاش کنید درآمد شما افزایش می یابد. اما شاید مهمترین عامل تجربه باشد.

    هرچقدر تعمیرکار تجربه بیشتری داشته باشد هم کیفیت خدماتی که ارائه می دهد بیشتر است و هم تنوع آنها. ضمن اینکه تعمیرکاران باتجربه قابلیت تعمیر اکثر قطعات را دارند و برای همین با هزینه کمتری قطعات را بجای تعویض تعمیر می‌کنند. در واقع خیلی از عواملی که تا اینجا ذکر کردیم در تجربه نهفته است.

    مشکلات رایج پکیج دیواری

    پکیج های دیواری مانند هر وسیله دیگری مشکلات رایجی دارند که تعمیرکاران باتجربه با این مشکلات آشنایی دارند. عیب‌یابی مشکلات پکیج نیاز به یک متخصص در زمینه تعمیرات پکیج دارد که دوره های آموزش تعمیرات پکیج را گذرانده و در بازار کار واقعی نیز تجربه کافی کسب کرده است. در زیر لیست مشکلات رایج پکیچ را آورده ایم و دلایل آنها را بیان کرده ایم.

    مشکلات رایج در تعمیرات پکیج

    مشکلات رایج در تعمیرات پکیج

    پکیج دیواری آب را گرم نمی‌کند

    در صورتی که پکیج شما آب را به دمای مطلوب نمیرساند شیرهای پکیج را بررسی کنید. اگر شیرهای پکیج بسته باشند یا به اندازه کافی باز نباشند آب گرم نمی شود. احتمال دیگر این است که مسیر لوله به طریقی مسدود شده باشد. عامل دیگری که در بروز این مشکل می تواند نقش داشته باشد، خراب شدن مشعل و ایراد در میله یون است که در این صورت گاز نمیسوزد و دستگاه نیز گرم نمی شود. در زمستان یخ زدگی لوله ها را بررسی کنید. برای اطمینان از اینکه لوله یخ نمیزند بهتر است پکیج را عایق کاری کنید. یکی دیگر از دلایل این ایراد می تواند گرفتگی و مسدود شدن مسیر دودکش و خراب شدن مبدل باشد که باعث گرم نشدن آب پکیج می شود.

    آب بیش از اندازه داغ است

    این مشکل معمولا زمانی پیش می آید که به دلیل پایین بودن فشار آب و یا گرفتگی لوله ها آب کمی وارد دستگاه می شود و برای همین هم بیش از اندازه داغ می شود. برای حل این مشکل، پکیج باید رسوب گیری شود. در دوره آموزش تعمیرات پکیج دیواری راه حل رفع این مشکل بصورت آموزش عملی به کارآموزان توضیح داده می شود.

    پکیج صدا می دهد

    یکی دیگر از مشکلات پکیج صدای بیش از حد آن است. این مشکل زمانی پیش می آید که لوله کشی پکیج دچار ایراد باشد، در لوله های پکیج هوا وجود داشته باشد، فن پکیج دارای ایراد باشد، فشار آب پایین باشد، پکیج در محل نامناسبی باشد و یا سوپاپ های پکیج دچار مشکل باشند.

    در پکیج دیواری جرقه و شعله‌ای ایجاد نمی‌شود

    یکی دیگر از مشکلات رایج پکیج عدم ایجاد شعله در مشعل است. ایراد می تواند در سیم کشی های پکیج یا میل یون باشد. از دیگر عواملی که می تواند باعث بروز این مشکل شود فلومتر پکیج یا بسته بودن شیر کنترل گاز است. اگر مشکل برطرف نشد باید مسیر لوله دودکش بررسی شود. اگر در دوره آموزش تعمیرات پکیج دیواری شرکت کنید قادر خواهید بود به عنوان یک متخصص تمام مشکلات از این قبیل را عیب‌یابی و رفع کنید.

    آب گرم است اما سیستم گرمایش گرم نیست

    گاهی اوقات آب گرم می شود ولی شوفاژها گرم نمی شوند. در این حالت باید ابتدا فشار آب را بررسی کنید و سپس اگر مشکل از فشار آب نباشد باید ترموستات را چک کنید. بوسیله ترموستات می توانید دما و زمان عملکرد سیستم گرمایش مرکزی شوفاژها را تنظیم کنید. اگر فشار پکیج کافی نباشد سیستم گرمایش مرکزی درست کار نمیکند. فشار پکیج یعنی فشار آب گرمی که از سیستم مرکزی عبور می‌کند. اگر مشکل از این دو نباشد، میتوان آن را در شکستگی دیافراگم یا خرابی سوپاپ ها یافت. در این صورت برای تعمیر پکیج نیاز به یک متخصص کاملا حرفه‌ای خواهد بود.

    نشتی آب و چکه کردن پکیج

    نشتی پکیج به مسیر منشا آب بستگی دارد. ابتدا باید منبع آب را متوقف کرد. همچنین گرمایش مرکزی باید خاموش شود. برای تعمیر نشتی پکیج حتما باید یک با یک تکنسین تماس بگیرید. دلایل شایع نشتی آب ایراد در قطعاتی همچون پمپ و یا شیر فشار می باشد. اگر نشتی از پمپ باشد احتمالا پمپ فرسوده شده و نیاز به تعویض خواهد داشت. اگر مشکل از شیر فشار باشد ممکن است فشار پکیج خیلی زیاد شده باشد که یک از نتایج آن نشتی آب است. اگر در اطراف لوله ها و مخزن نشتی وجود داشته باشد نشانه فرسودگی و خوردگی لوله هاست.

    پکیج مدام خاموش می شود

    اگر پکیج شما دائما خاموش می شود دلیل آن می تواند فشار کم پکیج و یا مشکل ترموستات باشد. همچنین بسته بودن شیر و هوای زیاد داخل سیستم هم می تواند این مشکل را ایجاد کند. تجمع رسوب یا اشیا درون سیستم هم می تواند از علل این مشکل باشد.

    نکات ایمنی نصب و راه اندازی پکیج دیواری

    هنگام نصب، راه اندازی و استفاده از پکیج لازم است به نکاتی توجه کنید که در زیر به آنها می پردازیم. تمام این نکات در دوره آموزش تعمیرات پکیج دیواری با دلیل توضیح داده می شود.

    • دقت داشته باشید که ارتفاع پکیج از سطح زمین باید حداقل 120 سانتی متر باشد و پشت پکیج نیز باید حداقل 15 سانتی متر از دیوار فاصله داشته باشد.
    • برای ایمنی بیشتر نباید پکیج را بالای وسایل حرارت زا مثل اجاق گاز نصب کرد. همچنین فاصله افقی یک پکیج تا اجاق گاز باید حداقل 30 سانتی متر باشد.
    • عرض محلی که پکیج در آن نصب می شود نباید کم باشد. فاصله پکیج تا دیوار روبرو باید حداقل یک متر باشد.
    • اگر پکیج در آشپزخانه نصب میشود، دودکش آن باید حداقل نیم متر از مواد قابل اشتعال مثل پرده فاصله داشته باشد.
    • دقت کنید ک هاگر پریز برق، سیم ارت و چاه فاضلاب نزدیک آبگرمکن باشد از جهت حفظ ایمنی و عملکرد وضعیت بهتری ایجاد خواهد شد.
    • دقت داشته باشید در محیط هایی مثل حمام و توالت و اتاق خواب که هواکش وجود ندارد به هیچ وجه پکیج نصب نکنید. این مساله بسیار خطرناک است و در مواردی می تواند باعث مسمومیت با گاز و خفگی شود.
    • طبق مقررات ملی ساختمان، نصب هرگونه وسایل گازسوز مثل ابگرمکن دیواری و پکیج در فضاهای زیر 60 متر مربع ممنوع است. البته در محل نصب آبگرمکن دریچه دائمی در ارتباط با هوای آزاد وجود داشته باشد این کار می تواند صورت بگیرد.
    • نصب و راه اندازی پکیج و آبگرمکن دیواری باید حتما توسط متخصص مربوطه صورت بگیرد. آبگرمکن و پکیج وسایلی هستند که مستقیم از برق شهری تغذیه می کنند و در صورت اشتباه در فرآیند نصب می توانند خطرات جبران ناپذیری را برای افراد ساکن در واحد داشته باشند.
    • در صورتی که قطر دودکش کمتر از 15 سانتی متر و فاصله دودکش تا پشت بام از 4 متر کمتر باشد باید از پکیج های فن دار برای نصب در محل استفاده کند.
    • اگر قسمتی از لوله پکیج به‌صورت افقی نصب شده است طول آن نباید بیش از 20 سانتی متر باشد و شیب آن هم باید به سمت بالا باشد تا گاز های تولید شده از شعله مشعل پکیج به راحتی از دودکش خارج شده و پس نزند.
    • بهترین محل برای نصب پکیج خارج از محیط داخلی واحد و در بالکن می باشد.
    • پکیج باید حتما به‌صورت دوره ای از جهت فنی و توسط متخصص نصب و تعمیر پکیج کنترل و سرویس شود.
    • اگر شعله مشعل پکیج یا آبگرمکن آبی رنگ باشد نشان از عملکرد صحیح پکیج است، در غیر این صورت باید پکیج از لحاظ عملکرد فنی کنترل شود.

    آموزش تعمیرات برد الکترونیکی پکیج

    علاوه بر دوره آموزش تعمیرات پکیج شما می توانید در دوره آموزش تعمیرات برد الکترونیکی هم شرکت کنید. بردهای الکترونیکی در تمام وسایل برقی کاربرد دارند و با پیشرفت عملکرد این وسایل و اضافه شدن امکانات بیشتر، این بردها هر روز در حال پیشرفته تر شدن هستند. یکی از وسایلی که بردهای الکترونیکی در آنها کاربرد دارد پکیج دیواری می باشد. در قدیم آبگرمکن های ساده دیواری دارای برد نبودند ولی پکیج های مدرن دارای سیستم کنترلی پیچیده تر و برد فرمان الکترونیکی هستند.

    اگر به تعمیرات بردهای الکترونیکی مسلط باشید قادر خواهید بود تمام انواع بردهای الکترونیکی را تعمیر کنید که برد پکیج هم یکی از انواع آن است. شغل تعمیرات بردهای الکترونیکی یکی از شغل های درآمدزای فنی و حرفه‌ای و دارای بازار کاری همیشگی و فعال است. تعمیرکاران برد قادرند انواع برد از جمله برد لوازم خانگی، برد پکیج و کولر گازی، بردهای اینورتر و … را عیب‌یابی و تعمیر کنند و به همین جهت سفارشات زیادی دریافت می کنند و سود خوبی هم در تعمیر این لوازم خانگی کسب می کنند.

    اگر می خواهید تعمیرات پکیج دیواری را به‌صورت کامل یاد بگیرید و قادر باشید هرگونه ایرادی را رفع کنید و به یک متخصص کاملا حرفه‌ای تعمیرات پکیج دیواری تبدیل شوید باید تعمیرات برد پکیج دیواری را هم یاد بگیرید تا هیچگونه سفارشی را از دست ندهید و بتوانید تنوع خدمات خود را افزایش دهید.

    در مجتمع آموزشی فنی پویان عیب‌یابی و تعمیر انواع بردهای الکترونیکی وسایل مختلف آموزش داده می شود. با شرکت در این دوره ها می توانید به یک متخصص تبدیل شوید و وارد بازار کار این رشته پر سود شوید.

    قطعات اصلی پکیج دیواری

    در دوره آموزش تعمیرات پکیج دیواری با عملکرد قطعات پکیج آشنا می‌شوید. برای آشنایی با تعمیرات پکیج ابتدا باید با قطعات آن آشنا شوید. در این قسمت اجزا و قطعات پکیج را بصورت کلی و بدون در نظر گرفتن نوع، برند و ولتاژ کاری معرفی و بررسی می کنیم.

    • برد پکیج

    برد پکیج مانند مغز دستگاه است و تمام ورودی ها و خروجی های سیستم را کنترل می‌کند. در آبگرمکن های قدیمی تنها از یک ترموستات برای تنظیم دما استفاده میشد اما در پکیج های جدید برای ارائه راندمان بالاتر از بردهای الکترونیکی استفاده می شود.

    • وریستور

    وریستور یک مقاومت است که به‌صورت موازی با مصرف کننده در مدار بسته می شود و وظیفه آن محافظت از قطعات در برابر نوسانات و افزایش ناگهانی ولتاژ است.

    • ترمیستور

    ترمیستورهای نیز مانند وریستور نوعی مقاومت است که در حالت مثبت مقاومت آنها با افزایش دما افزایش و در حالت منفی با کاهش دما کاهش می یابد.

    •  شیر سه راهه

     شیر سه راهه وظیفه کنترل مسیر جریان آب گرم از مدار گرمایشی به مدار مصرف کننده را بر عهده دارد.

    •  پمپ سیرکولاسیون

    وظیفه پمپ سیرکولاسیون، جبران افت فشار آب گرم به گردش درآمده در مدار گرمایش پکیج ها با استفاده از یک خازن ریستارتر می باشد.

    •  شیر پر کن

    وظیفه این قطعه کنترل کردن جریان آب سرد ورودی به داخل پکیج است.

    • شیر تخلیه

    از شیر تخلیه برای خالی کردن آب از مدار پکیج در زمان سرویس و انجام تعمیرات استفاده می شود.

    • سنسور حرارتی

    سنسور حرارتی دمای مبدل را کنترل می‌کند و در صورتی که دما بیش از مقدار معمول بالا می رود سیگنالی را به مشعل می فرستد مشعل خاموش شود.

    • شیر اطمینان

    وظیفه شیر اطمینان افزایش سطح ایمنی بوسیله کنترل جریان آب در هنگام گذشتن فشار یا درجه حرارت از حد استاندارد است.

    ابزار آلات مورد نیاز جهت نصب و تعمیرات

    لیست رایج ترین ابزاری که برای انجام کار تعمیرات پکیج دیواری نیاز دارید در زیر آمده است. در دوره آموزش تعمیرات پکیج دیواری یاد می گیرید چطور این قطعات را عیب‌یابی و تعمیر کنید.

    دریل، انواع پیچ گوشتی، انبردست، انبر قفلی، دم باریک، آچار فرانسه، آچار تخت، آچار ریگی، فازمتر ، تلمبه، مسواک سخت، قلم مو، سمباده سخت و نرم، مولتی متر  و گریس های سیلیکون و مولیکات از هر دو نوع سفید و سیاه

    ابزارآلات تعمیرات پکیج

    ابزارآلات تعمیرات پکیج

    قطعات پر مصرف در تعمیرات پکیج

    در زیر لیست قطعاتی را مشاهده می کنید که یک تعمیرکار باتجربه همیشه همراه خود دارد چون شما این موارد را تقریبا هر هروز برای انجام تعمیرات مختلف نیاز دارید.

    ان تی سی، شیر اطمینان، فلوها، شیر پرکن، موتور شیر سه راهه، کیت اورینگ و واشر، بوبین شیر گاز، دیافراگم ها، شلنگ گاز با بست و مهره، شلنگ همراه بست و مهره، محافظ برق، شیر 3/4 و شیر 1/2

    قطعات پرمصرف پکیج

    قطعات پرمصرف پکیج

    آموزش‌های مورد نیاز برای تبدیل‌شدن به یک تعمیرکار مجرب پکیج دیواری چیست؟

    شما برای تبدیل شدن به یک تعمیرکار مجرب نیاز به آموزش عملی دارید. آموزش های عملی در آموزشگاه فنی پویان تحت نظر اساتید مجرب مشغول به کار در بازار انجام می شود. برای آشنایی بیشتر با مواردی که در کلاس آموزشی به کارآموزان تدریس می شود مهمترین سرفصل های دوره در زیر آمده است:

    معرفی انواع برندهای پکیج دیواری و شوفاژ آموزش تعمیرات سیستم کندانسور پکیج دیواری
    آموزش نصب و راه اندازی برندهای رایج بازار آموزش راه اندازی پکیج و طریقه هواگیری آن
    آموزش طریقه ایجاد آبگرم در پکیج به‌صورت مدار باز آموزش تعمیر لوله های ورودی وخروجی
    معرفی قطعات مختلف پکیج دیواری و نحوه تست آنها آموزش تعمیرات و تعویض انواع شستی های مختلف
    آموزش انتخاب پکیج دیواری مناسب برای هر مکان آموزش تعمیر انواع مشعل و ترموستات پکیج دیواری
    آموزش رسوب زدایی اتصالات و دیواره پکیج دیواری آموزش تعمیرات انواع کنترل پنل پکیج های دیواری
    آموزش طریقه اتصال بندی رادیاتورها -آموزش تعمیر انواع مختلف مبدل حرارتی

    آموزش مجازی پکیج دیواری

    دوره آموزش تعمیرات پکیج دیواری یک دوره کاملا عملی و حضوری است. آموزش مجازی پکیج دیواری در این موسسه انجام نمی شود زیرا ماهیت آموزش های فنی حرفه‌ای این است که آموزش ها باید بصورت عملی برگزار شود و فلسفه و دلیل شروع به کار این موسسه هم از ابتدا این بوده است که آموزش هایی که در هنرستان به‌صورت تئوری و از روی کتاب به هنرجویان ارائه می شود در این موسسه به‌صورت کاملا عملی و ویژه بازار کار باشد.

    از ابتدای ورود به عصر کرونا هم تمام تلاش این مجموعه بر رعایت پروتکل های بهداشتی و برگزاری کلاس ها به‌صورت حضوری بوده است. تمام کلاس ها مجهز به انواع ابزار و تجهیزات مختلف تعمیرات می باشند و کارآموزان در کلاس به‌صورت کاملا عملی با ابزار ها کار می کنند و به عیب‌یابی و تعمیر و تعویض قطعات پکیج دیواری تحت نظر مربی شان میپردازند.

    مدت زمان دوره آموزشی تعمیرات پکیج های دیواری چقدر است؟

    دوره آموزش تعمیرات پکیج دیواری در آموزشگاه فنی پویان بین دو تا سه هفته طول میکشد و در این مدت کارآموزان از طریق آموزش عملی با عیب‌یابی و تعمیرات انواع بردهای الکترونیکی آشنا می شوند. این دوره تقریبا کوتاه مدت و کاربردی شما را به‌صورت ویژه برای بازار کار آماده می‌کند و پس از این دوره شما قادر خواهید بود انواع بردهای الکترونیکی را تعمیر کنید.

    این دوره برای کارآموزانی که از شهرهای دیگر در دوره شرکت می کنند می تواند به‌صورت فشرده و در روزهای پنجشنبه و جمعه برگزار شود. در این صورت کارآموزان عزیز می توانند فقط با یک شب اقامت در خوابگاه دوره را به پایان برسانند و مدرک معتبر زیر نظر سازمان فنی حرفه‌ای را از آموزشگاه فنی پویان دریافت کنند.

    چرا باید در دوره آموزش تعمیرات پکیج دیواری مجتمع آموزشی فنی پویان شرکت کنم؟

    شرکت در دوره آموزش تعمیرات پکیج مجتمع آموزشی فنی پویان مزایای ویژه ای برای کارآموزان علاقه مند دارد. مهمترین ویژگی این است که ما یادگیری شما را تضمین می کنیم. دوره های ما دارای ضمانت یادگیری است یعنی اگر به هر دلیلی احساس کردید بعد از دوره مطالب را به‌صورتی که انتظار داشتید فرا نگرفته اید می توانید بعد از دوره مجددا به‌صورت رایگان در همان دوره شرکت کنید. مزیت ویژه دوم پشتیبانی مادام العمر و نامحدود از دوره های ما بعد از اتمام کلاس ها می باشد. به این معنی که بعد از دوره شما در یک گروه واتساپی عضو می‌شوید که ادمین این گروه استاد دوره شماست و اگر شما در بازار کار به هر مشکلی بربخورید می توانید روی راهنمایی و مشاوره اساتید ما حساب کنید.

    مزیت ویژه دیگر این دوره ها مدرک معتبر پایان دوره آموزش تعمیرات پکیج دیواری است که از مجتمع آموزشی فنی پویان دریافت می کنید. این مدرک کاملا مورد تایید سازمان فنی حرفه‌ای می باشد و می توانید بوسیله آن جواز کسب دریافت کنید. همچنین این مدرک قابل ارائه به تمام مراکز دولتی و خصوصی می باشد. فرصت را برای شرکت در این دوره در آموزشگاه تعمیرات پکیج در تهران از دست ندهید.

    دوره های آموزشی دارای تخفیف: آموزش سیم پیچی ، آموزش برق ساختمان ، آموزش تعمیرات موبایل ، آموزش تعمیرات برد  و … .  برای دریافت مشاوره رایگان، فرم ثبت نام را تکمیل کنید.

    ۱
    ۲
    ۳
    ۴
    ۵
    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دوره های آموزشی مرتبط

    مقالات و ویدئوهای آموزش نصب و تعمیرات پکیج

    2023-01-14

    اصول و استاندارد نصب کولر گازی

    اهمیت رعایت اصول و استانداردهای نصب کولر گازی اصول و استاندارد نصب کولر گازی؛ کولر گازی هم مانند هر وسیله مکانیکی و […]
    2022-12-11

    استانداردهای ضروری در نصب پکیج

    استاندارد های نصب پکیج؛ در هر خانه ای حداقل یک پکیج احتیاج است؛ تقریبا این احتمال صفر است که خانه ای را […]
    2022-07-19

    آموزش هواگیری پکیج و دلیل انجام آن

    در این مقاله با آموزش هواگیری پکیج در خدمت شما هستیم. هواگیری و یا تخلیه هوای پکیج باید به صورت سالانه و […]
    اشتراک در
    اطلاع از
    guest
    14 دیدگاه
    بازخورد درون متنی
    مشاهده همه نظرات
    نیکنام
    نیکنام
    2021-08-23 09:15

    سلام، انواع پکیج هارو دیواری و … یاد میدین؟ چیلر هم یاد میگیریم یا اون فرق داره؟ من شب ساعت 6 به بعد میتونم بیام سر کلاس اون موقع کلاس هست؟

    فنی پویان
    فنی پویان
    پاسخ به  نیکنام
    2021-08-24 17:01

    با سلام
    لطفا با آموزشگاه تماس بگیرین یا اینکه شماره خودتون رو توی فرم همین صفحه وارد کنین تا ما بتونیم با شما در این مورد صحبت کنیم و یک زمان مناسب براتون تنظیم کنیم تا بتونین از کلاس‌هامون بهره ببرین.

    غفورزاده
    غفورزاده
    2021-08-25 13:33

    سلام ببخشید من میخوام بصورت حرفه ای یاد بگیرم چطور چیلر تعمیر کنم واسه اون هم دوره دارین یا این فقط آبگرمکن دیواریه؟

    فنی پویان
    فنی پویان
    پاسخ به  غفورزاده
    2021-08-25 17:07

    با سلام
    حتما با همکاران ما در فنی پویان تماس بگیرین تا اونها بصورت کامل راهنمایی‌تون کنند.

    جهرمی
    جهرمی
    2021-08-31 17:20

    ببخشیند من قبلا تعمیرات پکیج رو دوره اش رو اومدم الان میخوان تعمیرات پکیج بیام میخواستم ببینم اگر جلسات مشترک باهم دارن میشه اونارو نیام و هزینه اش از هزینه دوره ام کم شه؟

    فنی پویان
    فنی پویان
    پاسخ به  جهرمی
    2021-09-04 12:24

    با سلام
    دقیقا متوجه منظورتون نشدم. درصورتیکه سوالی راجع به دوره دارید، میتونید از مشاوره رایگان فنی پویان استفاده کنید.
    برای مشاوره با شماره 02166566140 تماس بگیرید

    پدرام
    پدرام
    2021-09-26 01:08

    سلام ببخشید دوره شما فشرده هم داره؟ ازین به بعد هوا سرد میشه تعمیرات پکیج مشتری زیاد میشه من میخوام سریع مدرک رو بگیرم واسه گرفتن جواز کسب لازمش دارم.

    فنی پویان
    فنی پویان
    پاسخ به  پدرام
    2021-09-28 12:51

    با سلام
    بله. در کل دوره نصب و تعمیرات پکیج بصورت فشرده برگذار میشه و شما سریعا تخصص لازم رو برای ورود به بازار کسب میکنید. برای اطلاعات بیشتر فرم درخواست ثبت نام رو پر کنید تا مشاوران ما با شما تماس بگیرند و شمارو راهنمایی کنند.

    محمدرضا
    محمدرضا
    2021-09-29 17:17

    معذرت می خوام استاد پکیج تون هنرستان درس میده یا خودش بازار کار هم مشغوله؟ سر کلاس آموزش ها به چه صورت هست؟ عملی هست کلا یا از روی جزوه می گین؟

    فنی پویان
    فنی پویان
    پاسخ به  محمدرضا
    2021-10-11 10:01

    با سلام
    ایشون در بازار کار مشغول به کارند و کاملا مسلط به مباحث روز بازار کار هستند.
    آموزش ها بصورت تئوری و عملی هست و تمام مواردی که آموزش میبینید رو خودتون روی نمونه های مختلف اجرا میکنید تا از هر لحاظ مسلط به مباحث بشید.

    آرش
    آرش
    2021-12-13 12:56

    سلام
    این دوره تعمیرات پکیج برای من خیلی مفید بوده. خیلی تشکر میکنم از شما.

    فنی پویان
    فنی پویان
    پاسخ به  آرش
    2021-12-13 13:00

    با سلام
    خیلی خوشحالیم که دوره نصب و تعمیرات پکیج برای شما مفید بوده.
    امیدواریم که بتونین روز به روز پیشرفت کنید و موفق باشید دوست عزیز.

    شاهو
    شاهو
    2022-02-17 11:56

    سلام. وقت بخیر. دوره ها چند روزاست برای شهرستانی ها خوابگاه میدن