آموزش لوله کشی گاز خانگی و تجاری

آموزش لوله کشی گاز خانگی و تجاری بصورت حضوری برگزار خواهد شد.

لوله کشی گاز خانگی و تجاری کاملا مخصوص ورود کارآموزان به بازار کار است.

تمام آموزش‌های مربوط به این دوره توسط اساتید برتر کشور انجام می‌شود.

در طی دوره تماما با تجهیزات روز بازار کار آموزش خواهد دید.

پشتیبانی کارآموزان حتی پس از اتمام دوره

سرفصل های دوره لوله کشی گاز خانگی و تجاری

  • 1.آموزش و معرفی انواع ابزارآلات در لوله کشی گاز خانگی و تجاری
  • 2.آموزش طریقه کار با ابزارآلات در لوله کشی گاز خانگی و تجاری
  • 3.آموزش طریقه ترسیم پرسپکتیو و ایزومتریک
  • 4.آموزش طریقه تحلیل نقشه و نحوه نقشه خوانی و عملیاتی کردن نقشه ها
  • 5.آموزش طریقه اندازه گیری و نقشه کشی و استفاده از ابزار آلات نقشه کشی
  • 6.آموزش نحوه تست کردن انواع لوله های گاز
  • 7.آموزش طریقه کار با اره و سوهان و نحوه کار با آنها
  • 8.آموزش طریقه سوراخ کاری و قلاویزکاری و نحوه محاسبات آنها
  • 9.آموزش طریقه حدیده کاری و نحوه محاسبات آنها
  • 10.آموزش طریقه کار با سنگ سمباده و نحوه تیز کردن انواع ابزار و مته ها
  • 11.آموزش طریقه کار با ابزارهای برش و آشنایی با انواع لوله و اتصالات
  • 12.آموزش طریقه رسم انواع اشکال هندسی
  • 13.آموزش طریقه اتصال لوله با اتصالات فلنچی با جوشکاری یا رزوه کاری
  • 14.آموزش و آشنایی با انواع تجهیزات گاز سوز و نحوه لوله کشی گاز دستگاه های مصرف کننده
  • 15.آموزش ترسیم انواع نقشه های گاز و طریقه لوله کشی آنها
  • 16.آموزش نحوه تست کردن انواع لوله های گاز
  • 17.آموزش مقررات و آئین های اجرایی در لوله کشی گاز
  • 18.آموزش و معرفی انواع شیرهای گاز و نحوه نصب آنها
  • 19.آموزش و معرفی انواع ترموستات و ترموکوپل ها در لوازم گازسوز
  • 20.و پاسخ به تمامی سوالات شما که در سرفصل گنجانده نشده است.

هزینه ثبت نام در دوره لوله کشی گاز خانگی و تجاری

 
تعرفه‌ ثبت نام در دوره لوله کشی گاز خانگی و تجاری
شهریه دوره عمومی با 30% تخفیف5.500.000 تومان
شهریه دوره خصوصی7.500.000 تومان

جهت ثبت نام فرم زیر را تکمیل کنید، یا با ما تماس بگیرید

    جواب را با کیبورد انگلیسی وارد کنید

    ویژگی های منحصر به فرد آموزشگاه فنی پویان

    سوالات متداول دوره لوله کشی گاز خانگی و تجاری

    در دوره آموزش لوله کشی گاز خانگی و تجاری ، چه مواردی آموزش داده می شود؟

    مطالب این دوره کاملا متناسب با بازار کار آموزش داده خواهد شد. برای اطلاعات بیشتر به سرفصلهای دوره مراجعه کنید.

    آیا کسی که هیچ شناختی از لوله کشی گاز خانگی و تجاری ندارد هم می تواند در این دوره آموزشی شرکت کند؟

    بله . آموزش لوله کشی گاز خانگی و تجاری از مقدماتی ترین مطالب شروع می شود تا پیشرفته ترین مباحث لوله کشی گاز خانگی و تجاری ادامه می یابد.

    آیا آموزشگاه به کارآموزان خود بعد از پایان دوره مدرک معتبر می دهد؟

    از آنجایی که آموزشگاه زیر نظر سازمان فنی حرفه ای بوده بعد از پایان دوره به کارآموزان مدرک معتبر داده می شود.

    آیا آموزشگاه برای کارآموزانی که از شهرستان ها شرکت میکنند خوابگاه درنظر گرفته است؟

    بله . تمامی کارآموزان که از راه دوره آمده و در کلاس ها شرکت می کنند به خوابگاه معرفی می شوند.

    نحوه ثبت نام در آموزشگاه به چه صورت میباشد؟

    پاسخ : ثبت نام به دو حالت تلفنی و حضوری انجام می شود.

    آموزش لوله کشی گاز خانگی و تجاری

    معرفی حرفه لوله کشی گاز خانگی و تجاری

    حرفه لوله کشی گاز خانگی همانطور که از اسم آن پیداست شغلی تخصصی با هدف اجرای لوله کشی گاز منازل مسکونی و واحدهای تجاری است. یک متخصص لوله کشی گاز باید قادر باشد با تسلط به تمام مباحث علمی، به محاسبه و تخمین سایز لوله، اتصالات گاز، عایق سازی لوله های توکار، جوشکاری درجه یک و استانداردها و آیین نامه های لوله کشی گاز مسلط باشد. برای اینکار نیازمند داشتن مدرک لوله کشی گاز درجه یک است. آموزش لوله کشی گاز یکی از بهترین حرفه ها برای ورود به بازار کار است.

     

    آموزش لوله کشی گاز خانگی و تجاری

     

    آموزش جوشکاری لوله کشی گاز خانگی و تجاری

    لوله کشی گاز از عملیات خیلی حساس و مهم در فرآیند ساخت محسوب می شود که دلیل آن اشتعال پذیری گاز و خطرات مرتبط با آن است. در لوله کشی های گاز درون شهری از لوله های پلی اتیلن استفاده می شود. لوله کشی فلزی نقاط ضعف زیادی از جمله خوردگی و زنگ زدگی دارند و به همین دلیل باید حتما عایق شوند و برای اطلاع از این نکات نیازمند گذراندن دوره آموزش جوشکاری لوله گاز می باشید.

     

    آموزش لوله کشی گاز خانگی و تجاری

     

    در ساختمان ها نیز لوله کشی گاز باید با رعایت استانداردها صورت بگیرد و باید آیین نامه های مرتبط از جمله استانداردهای مبحث 17 نظام مهندسی در مورد آن رعایت گردد.

    محل‌ قرارگیری کنتور در لوله کشی گاز

    بهتر است کنتور گاز برای دسترسی بهتر در بیرون ساختمان قرار بگیرد. کنتور گاز باید در مکانی نصب شود که تمام استانداردهای لازم حفاظتی از جمله آسیب های فیزیکی مانند به زمین افتادن، حرکت و قطع اتصالات و … برای آن حفاظت شده باشد. همچنین بهتر است کنتور گاز را در جایی که امکان چکه کردن آب روی آن و یخ زدگی دارد قرار ندهیم.

     

    لوله کشی گاز خانگی و تجاری

     

    اصولا کنتور گاز را باید جایی قرار دهیم که نیاز به محافظت نداشته باشد. اگر مشتری اصرار به قرار دادن کنتور در مکانی داشته باشد که از نظر شما مناسب نیست، هزینه حفاظت از آن به عهده مشتری است و باید مسئولیت آن را به طور کامل بپذیرد.

    نصب و آموزش لوله کشی گاز خانگی و تجاری

    در لوله کشی های خانگی، لوله های گاز باید حداقل 7 سانتی متر از دیوار که ممکن است گچی، سیمانی، سنگی یا آجری باشند فاصله داشته باشند. همچنین این لوله ها باید حداقل 70 سانتی متر بالای سطح زمین کشیده شوند. گاهی اوقات دو خط لوله به یک دستگاه با چند کنتور می رسند که در این حالت فاصله کنتورها باید بین 25 تا 30 سانتی متر باشد.

    لوله های گاز باید حتما عایق بندی شوند. بهتر است از لوله های نو برای گازکشی استفاده شود و لوله ها به هیچ وجه از داخل خوردگی نداشته باشند. همچنین لوله‌کشی گاز نباید از میان مجرای هوا، مجرای تهویه، دودکش یا دریچه تهویه و یا محور آسانسور بگذرد.

    اتصالات لوله کشی گاز

    اتصالات در لوله کشی گاز می توانند از نوع جوش یا رزوه ای باشند. لوله های گاز بهتر است در جایی بالاتر از سطح وارد شده به ساختمان عایق بندی شوند تا احتمال نشت گاز وارد شده به ساختمان از طریق نشت جداره فوندانسیون کمتر شود.

     

    لوله کشی گاز خانگی و تجاری

     

    لوله هایی که در پایین دست نقطه تحویل نصب شده اند نباید از هیچ خانه ای که به آن خط لوله اختصاص داده نشده اند، عبور کند. تغییر جهت لوله ها باید با استفاده از انواع اتصالات، خم های دستی و یا خم های پیش ساخته انجام شود.

    جنس لوله‌های گاز

    لوله کشی گاز از بخش های ثابت و عمدتا توکار ساختمان است و به همین دلیل لوله کشی های زمینی بهتر است از جنس آهن با وزن استاندارد یا فولاد ضد زنگ، شیرهای قطع و وصل استاندارد و اتصالات آهنی انعطاف پذیر باشد. در ادامه انواع جنس های مختلف لوله را بررسی می کنیم:

    لوله‌های پلاستیکی

    گاهی برای لوله کشی گاز از لوله های پلاستیکی استفاده می شد. البته این لوله های پلی اتیلن باید حتما مخصوص استفاده برای گاز طبیعی بوده و استانداردهای طبیعی را دارا باشند. به علاوه این لوله ها باید حتما زیر زمین و در خارج نصب شوند. روی همه لوله های پلاستیکی باید کلمه GAS هک شده باشد و به علاوه مطابق با استاندارد ASTM D2513 باشند.

    لوله فولاد ضد زنگ  (C.S.S.T.)

    گاهی برای لوله کشی گاز ساختمان از لوله های فولادی ضد زنگ استاندارد که برای لوله گذاری و انجام اتصالات مورد تایید هستند استفاده می شود. سیستم لوله گذاری با فولاد ضد زنگ باید حتما بر اساس دستورالعمل های سازنده نصب شود. این لوله کشی ها باید حتما توسط استانداردهای لوله کشی CSST صورت بگیرد و سیم تخلیه الکتریکی اتصال به زمین ارت برای آنها حتما طبق استانداردها باشد.

     

    آموزش لوله کشی گاز خانگی و تجاری

     

    بازار کار شغل لوله کشی گاز

    شغل لوله کشی گاز یک شغل حساس  است که ایمنی و دقت حرف اول را در آن می زند. این متخصصان رشته باید از تجربه و مهارت بالایی برخوردار باشند و علاوه بر مهارت و دانش لازم در انجام لوله کشی گاز انواع ساختمان با ضوابط وقوانین لوله کشی نیز آشنایی لازم را داشته باشند تا تمام مراحل را طبق اصول انجام دهند. اگر یک لوله کشی ساختمان به این مهارت ها مسلط باشد می تواند پروژه های عالی با سود خیلی خوب دریافت کند.

    مسلما هر ساختمانی که ساخته می شود نیاز به لوله کشی گاز دارد. از طرفی لوله کشی گاز توسط یک نفر خاص انجام نمی شود و برای انجام لوله کشی ساختمان به یک تیم لوله کشی احتیاج است. بازار کار لوله کشی گاز ساختمان یک بازار کار فعال و پرتقاضا می باشد. افرادی که در این بازار مشغول به کار هستند از شغل خود راضی هستند و سفارشات کافی برای داشتن درآمد کافی را دریافت می کنند.

    درآمد شغل لوله کشی گاز

    برای شغل لوله کشی گاز نمی توان درآمد ثابت و مشخصی تعیین کرد زیرا درآمد در این شغل به عوامل مختلفی بستگی دارد. درآمد در هر شغلی به عوامل مختلفی بستگی دارد. از جمله این عوامل می توان به مهارت فردی، دانش علمی، میزان تجربه کاری، تنوع خدمات، ساعت های کاری روزانه، بروز نگه داشتن اطلاعات و تلاش شخصی اشاره کرد. اگر فردی این ویژگی ها را در طول زمان کسب کند به تدریج به درآمدهای خیلی بالا می رسد.

    سرمایه لازم برای ورود به بازار کار لوله کشی گاز

    برای ورود به بازار کار لوله کشی گاز مانند هر شغل دیگری باید مقداری هزینه کنید. سرمایه لازم برای ورود به این بازار کار خیلی چشمگیر نیست. شما در ابتدای کار باید در دوره آموزش لوله کشی گاز ساختمان شرکت کنید.

    شرکت در هر دوره آموزشی هزینه دارد اما هزینه این دوره در برابر مهارت و تخصصی که کسب می کنید و فرصت های شغلی که در آینده کسب می کنید و درآمدی که بدست می آورید ناچیز است. در مرحله بعدی باید به تهیه ابزار و لوزام کار خود بپردازید. تهیه این ابزار نیز هزینه هایی دارد. بعد از این مرحله دیگر لازم نیست هزینه کنید و می توانید وارد بازار کار شوید.

     

     

    مهمترین نکات در آموزش لوله کشی گاز

    فضای اطراف محل جوشکاری لوله ها باید از مواد قابل اشتعال خالی شده باشد. دستگاه جوش و الکترود باید کاملا سالم باشند و جوشکاری دقیقا در امتداد لوله های انتقال گاز باشد. بعلاوه، سطح لوله ها و اتصالات در حین جوشکاری باید عاری از هرگونه گرد و خاک و گل و لای باشد. همچنین گل اکترود باید بعد از هر دور جوشکاری گرفته شود و اتصالات با دقت جوش داده شوند.

    ابزار لوله کشی گاز خانگی و تجاری

    در فرآیند لوله کشی خانگی و تجاری از ابزار مخصوصی جهت برش، گشاد کردن، لحیم کاری، پلیسه گیری، خم کردن، تمیزکاری لوله ها و … استفاده می شود. در ادامه به معرفی این ابزارها می پردازیم.

    آموزش لوله کشی گاز | متر

    مسلما با کاربرد متر آشنا هستید. متر در لوله کشی ساختمان از مهمترین ابزار به شمار می رود. مترها با توجه به اینکه در چه صنعتی کاربرد دارند از انواع مختلفی برخوردار هستند. در لوله کشی از مترهای فلزی تاشو استفاده می شود.

    کولیس

    کولیس برای اندازی گیری دقیق قطر خارجی و داخلی لوله استفاده می شود. کولیس از اجزایی مثل فک متحرک و ثابت، ورنیه، متر مدرج، داخل سنج و عمق سنج تشکیل شده و از مهمترین ابزار لوله کشی به شمار می رود.

    گیره لوله

    گیره در لوله کشی ساختمان برای جلوگیری از انحراف لوله از مسیر مستقیم هنگام برش یا حدیده زدن استفاده می شود. لوله گیرها دو یا چهار فک دارند که لوله را ثابت نگه می دارند. گیره لوله انواع مختلف زنجیری، رومیزی و صحرایی دارد.

    آموزش لوله کشی گاز | لوله برها

    برای برش لوله از اره و لوله بر استفاده می شود. لوله بر در حالتی که لوله درون لوله گیر ثابت شده است، روی لوله برش دورانی انجام می دهد. انواع لوله برها شامل لوله بر چدن، حدیده، برقو، آهن بر، آهن بر دندانه ریز، لوله بر مشتی، لوله بر تلسکوپی و اره برقی لوله کشی می باشد.

    آچارها

    آچارها از اساسی ترین ابزار لوله کشی می باشند که با توجه به کاربرد، انواع مختلفی دارند. از انواع آچارها می توان به آچار سوئدی، آچار فرانسه، آچار لوله زنجیری، آچار تسمه ای، آچار دوسر قابل تنظیم شدن، آچار لوله گیر، آچار آلن و آچار مخصوص کنتور گاز اشاره کرد.

    گاز انبر

    گازانبر یک ابزار قفل شونده است که ابزاری بسیار مناسب برای محکم گرفتن و بازکردن اتصالات لوله کشی شامل محکم کردن یا باز کردن پیچ و مهره های شل شده است. گازانبر روی لوله ها ثابت می شود و باعث می شود یک لوله کش بتواند با هر دو دست به بستن یا بازکردن پیچ و مهره ها اقدام کند.

    آموزش لوله کشی گاز | لوله خم‌کن

    لوله خم کن ها برای خم کردن لوله های به قطر 15 و 22 میلیمتر بسیار پرکاربرد هستند. لوله خم کن دارای دوره بازوی بلند، یک راهنما، یک غلتک، دو دیسگر و لوله گیر می باشد.

    نکات ایمنی در اجرای لوله کشی گاز خانگی و تجاری

    در اجرای لوله کشی ساختمان باید استانداردها و نکات زیادی را رعایت کرد که لیست زیر مهمترین نکات مربوط به این مبحث می باشد.

    • محاسبات مربوط به قطر لوله گاز باید به دقت صورت بگیرد تا با توجه به حجم مصرفی و فشار گاز، بهترین قطر لوله انتخاب شود.
    • لوله های گاز به هیچ وجه نباید از فضای اطراف آسانسور یا کانال کولر عبور کند.
    • اتصالات لوله ها و نقاط جوش لوله باید با نوار مخصوص نوارپیچی شوند.
    • باید یک شیر قطع و وصل قبل از هر دستگاه گازسوز نصب شود.
    • گازکشی برای روشنایی و شومینه باید با همکاری مهندس ناظر صورت بگیرد تا نسبت به تامین اکسیژن مصرف کننده ها از فضای بیرون اطمینان حاصل شود.
    • وسایل گازسوز باید حتما ترموکوپل داشته باشند تا در صورت خاموشی شعله، جریان گاز را قطع کنند.
    • لوله کشی نباید به نحوی انجام شود که مصرف کننده مجبور به قرار دادن وسایل گازسوز روبروی دریچه کانال کولر شود.

    دوره های آموزشی دارای تخفیف ویژه: آموزش برق ساختمان ، آموزش سیم پیچی ، آموزش تابلو برق ، آموزش نصب آسانسور ، آموزش دوربین مدار بسته ، آموزش نصب درب اتوماتیک شیشه ای ، آموزش نصب کرکره برقی

    ۱
    ۲
    ۳
    ۴
    ۵
    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲۱ رای
    4.9/5 - (47 امتیاز)

    مقالات مرتبط با دوره نصب لوله کشی گاز خانگی و تجاری

    2024-01-05

    قطعات برقی ماشین لباسشویی

    آیا می‌خواهید همه‌چیز درباره قطعات برقی ماشین لباسشویی بدانید؟ ما پیشنهاد می‌کنیم تا آخر این متن را دنبال کنید. ماشین لباسشویی یک […]
    2024-01-05

    حل مشکل دمای باتری موبایل

      باتری موبایل همانند قلبی که انرژی به بدن فراهم می‌کند، نقش ضروری در کارکرد گوشی هوشمند دارد. این قطعه اساسی، بدون […]
    2024-01-03

    نحوه ریبال کردن سی پی یو گوشی

    امروزه تعمیر و بهبود گوشی‌های موبایل به یک چالش جدید تبدیل شده است از جمله عملیاتی که به تخصص و ابزارهای خاصی […]
    اشتراک در
    اطلاع از
    guest
    2 دیدگاه
    بازخورد درون متنی
    مشاهده همه نظرات
    کاظم محمدی
    کاظم محمدی
    2024-02-20 02:02

    سلام خسته نباشید
    دمتون گرم ، دوره آموزش لوله کشی گاز ساختمان خیلی عالی بود و ممنونم بابت کارگاه مجهز و تجهیزاتی که تونستیم عملی اموزش ببینیم.

    فنی پویان
    فنی پویان
    ادمین
    پاسخ به  کاظم محمدی
    2024-03-12 14:49

    سلام ممنون
    خوشحالیم که از دوره آموزش لوله کشی گاز راضی بودید . موفق باشید